رفتن به محتوای اصلی
x

سوپروایزر آموزش سلامت

خانم آزاده توکلی     1    

سوپر وایزر آموزشی

سوپروایزر آموزشی پرستاری است که مسئولیت فعالیتهای آموشی و پژوهشی پرستاری و مامایی مرکز آموزشی-درمانی ، توانبخشی و پژوهشی را تحت نظارت مدیر پرستاری و در جهت اهداف سازمان بر عهده دارد. شرح وظایف سوپر وایزر آموزشی بر اساس اصول مدیریت با تکیه بر منشور حقوق مددجو مبتنی بر فرایند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح ذیل می باشد:

1.نظارت و کنترل مستمر بر رفتار شغلی پرستاری تحت سرپرستی (رعایت مقررات اداری، رعایت ضوابط کاری و اخلاقی و نظایر آن)

2-شناسایی و تعیین اهداف آموزشی / تعیین نیازهای آموزشی / اولویت بندی نیازهای آموزشی

3-تدوین برنامه های آموزشی مستمر و مدون جهت رفع نیازهای آموزشی در راستای اهداف کلان بیمارستان

4-تعیین و تنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد و فعالیتهای آموزشی بخشهای مرتبط

5-ثبت و گزارش کلی فعالیتهای آموزشی و نتایج حاصله به مدیر خدمات پرستاری

6-کنترل و نظارت بر شرکت فعال رده های مختلف پرستاری در برنامه های آموزشی بر اساس سرانه آموزش

7-شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط با پرستاری

8-تعیین و اندازه گیری شاخصهای آموزشی

9-مشارکت در برنامه های بازدید و ارزیابی بیمارستان

10-هدایت و تشویق کادر پرستاری در جهت کسب امتیازات آموزشی لازم

11-ارزیابی اثربخشی آموزشهای انجام شده و اطلاع به فراگیران و مسئولین و استفاده از نتایج اثربخشی آموزشی

12-به کار گیری نتایج ارزیابی رضایتمندی کارکنان و مددجویان( از طریق دفتر بهبود کیفیت) در برنامه های آموزشی

13-مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان

14-مشارکت در کمیته آموزش و پژوهش و گزارش فعالیتهای آموزشی به مسئولین

15-ارایه پیشنهاد بودجه آموزشی به مدیر پرستاری

16-تهیه و گزارش عملکرد مطابق با برنامه آموزشی

17- طراحی و اجرای برنامه های آموزشی کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت

18- هماهنگی در اجرای برنامه کار ورزی دانشجویان و کار آموزان گروه پرستاری و مامایی

19-انجام نیاز سنجی و تعیین اولویت اولویتهای آموزش به بیمار متناسب با هر گروه از بیمارانی که نیازمند آموزش خاص هستند.

20-تدوین طرح درس و برنامه ریزی بر اساس نیازسنجی آموزشی : آموزشهای مربوط به سیر بیماری، نکات تشخیصی / درمانی، پیشگیری از بیماری، پیشگیری و کنترل عوارض، نحوه مراقبت از بیمار، روشهای خود مدیریتی و خود مراقبتی در سلامت و بیماری، بازگشت به فعالیتهای روزمره، سازگاری و تطابق با بیماری، نوتوانی و توانبخشی، مراقبتهای دارویی، حفظ ایمنی بیمار، و محافظت از مخاطرات را در برنامه های آموزشی مدون طراحی و تدوین نمایند.

21-تهیه مطالب و رسانه های آموزشی و کمک آموزشی شامل کتاب، جزوات و پمفلت و پوسترهای بهداشتی، فایلهای صوتی و نظایر آن

22-شناسایی و معرفی منابع و امکانات موجود و جدید و مدرن و تجهیزات و تسهیلات آموزشی به روز

23-برگزاری انواع جلسات آموزش انفرادی و گروهی از جمله آموزش چهره به چهره، جلسات مشاوره و پیگیری بیماران، بحث و آموزش گروهی، کنفرانس، میزگرد و سمپوزیوم

24-ترویج رویکرد آموزش به بیمار و فرهنگ سازی در این زمینه