previous pauseresume next

خدمات بيمارستاني

               شرح وظایف خدمات                 

  1. کسب دستورات از مقام ما فوق .
  2. شرکت در دوره های آموزشی مربوطه و اخذ گواهی های آن .
  3. تکمیل پرونده پرسنلی و تمدید سالیانه کارت بهداشت .
  4. کسب دستور و برنامه کار از سرپرستار بخش یا مسئول شیفت .
  5.  استفاده از اتیکت.
  6. پوشیدن لباس کار مرتب و اتو زده متحدالشکل با سایر خدمات .
  7. استفاده از وسایل حفاظت فردی در حین انجام کار .
  8. تلاش در حفظ نظم و نظافت بخش و همچنین پاکیزگی کلیه لوازم و تجهیزات بخش .
  9. پاکیزه نگهداشتن کلیه وسایل  و تجهیزات پزشکی موجود
  10. نظافت کلیه اتاق های بخش ، راهرو ،استیشن پرستاری و کلیه قسمت های بخش در هر شیفت کاری
  11. استفاده از اشعه U,V   در بخش های ویژه و پس از ترخیصهر بیمار عفونی با صلاح دید سرپرستار .
  12. واشینگ بخش هفته ای یکبار. ( درج در دفتر گزارش خدمات )
  13. نظافت پنجره ، پرده و دیوارها هر سه ماه یکبار . ( درج در دفتر گزارش خدمات )
  14. آماده کردن تخت ها و تجهیزات آن ( با یا بدون بیمار ) و برانکارد . ( نظافت و ضدعفونی تخت و تجهیزات آن استفاده از ملحفه مناسب )
  15.  پاک سازی یخچال ها بعد از ترخیص هر بیمار و برفک زدایی ماهانه ( با درج تاریخ برفک زدایی در فرم مخصوص ارائه شده به تمام مسئول بخش ها )
  16. شستن سینگ به طور روزانه و نظافت ، شستشو و گندزدایی کلیه دستشویی ها ، تولت ها و حمام در هر شیفت و کنترل ظروف مایع صابون  با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی
  17. شستن سطل های زباله بطور روزانه در شیفت شب و وارونه گذاشتن سطل ها جهت خشک شدن آن .
  18. رعایت تفکیک زباله های عفونی و غیر  عفونی و درج مشخصات :  تاریخ ، شیفت و بخش بر روی پاکتهای زباله
  19. انتقال زباله های غیر عفونی به جایگاه زباله و زباله های عفونی به واحد امحاء
  20. شستشو و ضدعفونی ابزار پانسمان با نظارت سرپرستار و ارسال ستها به C.SRبالفاصله بعد از استفاده
  21. شمارش ملحفه البسه ، پتو قبل از تحویل به لندری و ثبت در دفتر آمار مربوطه در شیفت های صبح ( قبل از تحویل موارد کثیف از بخش توسط مسئول لندری و در هنگام تحویل موارد تمیز به بخش توسط خدمه بخش )
  22. انجام مراقبت از جسد طبق موازین شرعی و آموزش های ارائه شده .
  23. انجام  امور مرتبط با بیمار :
  24. انتقال نمونه های آزمایش ( خون ادرار و .. ) به آزمایشگاه و انتقال پرونده بیماران طبق نظر پرستار بخش .
  25. کنترل کپسول های اکسیژن در هر شیفت و تعویض آنها در صورت خالی بودن
  26. تامین نیازهای بهداشتی اولیه بیمار بر حسب صلاح دید سرپرستار ( حمام دادن بیمار ،  شستن دست و صورت ، تعویض البسه بیمار ،  شیو و ... ) 
  27. کمک در خوردن غذا به بیمارانی که قادر به این کار نیستند بعد از رعایت اصول بهداشت دست
  28. دادن لگن و لوله به بیماران بنا به نیاز بیمار و شستشو ضدعفونی آنها با رعایت اصول بهداشتی .
  29. خالی کردن بگ های ادراری شیشه های ساکشن و نظافت و  ضدعفونی آن
  30. کمک به بیمار در حرکت و نقل و انتقالات ( راه رفتن ، انتقال به برانکارد و صندلی چرخ دار )
  31. پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در رابطه با حفظ و امنیت بیمار